Litt trening før Birken..

Har vært sliten etter Vasan! Har også hatt endel annet å gjøre, forberedelser for neste år….Lag og samarbeid partnere! Spennende!!

Har trent:

Mandag 5: Hvile

Tirsdag 6: Lett styrke 20 min Forkjøla?…

Onsdag 7: Ski klassisk 1.25, vektvest 10kg Råtten!

Torsdag 8: Ski 1.50 med 8 spurter.vektvest 10kg Tung!!

Fredag 9: 1. Skierg 10, max styrke 1.00, skierg 8x20s max + 15min.  2. Ski kl 1t med Oliver, litt hurtighet.

Lør 10: Stak med vektvest 10kg. Sjusjøen-Lillehammer-Sjusjøen, Ungdomsbirken. 3.10t Halvhardt oppover..

Søn 11: Skitest Ungdomsbirken 45 min. Sliten.

Man 12: Skierg 7-7-7-5-5 P-2- Motstand 1-6-10-1-8 PM4, Bra 1.48.148.1.47-1.46-1.45 Kontroll. 2. Ski F 1.05, vektvest, tungt

Tir 13: 1.Løp mølle 10%: 5-4-4-4, P-2, 10-13km, Ok.  2. Skal på ski 1.15t

Ons 14: Hvile

Tor 15: Hvile

Fredag 16: Lett jogg med litt hurtighet

Lør 17: Birken!

 

12 replies
    • Øystein Engesveen
      Øystein Engesveen says:

      Gikk Halvbirken Søndag på CH3 og festevoks Rode Superekstra.
      Temp. Ca 5-6 minus.
      Glei like bra som andre rundt meg på Søndagens løp. Selv mot de som gikk på blanke ski.
      Snøen er kald og mjølete.
      Det blir d ant Lørdag også.
      Struktur er det viktigste!!

      Svar
  1. Sondre
    Sondre says:

    Hei! Noen profftips for å holde drikkesekken fri for is til helga? Skal gå til innkjøp av isolert slange. Meldt ganske kaldt på start/Rena. Eller vil det være nytteløst å prøve seg med drikkesekk?
    Lykke til på lørdag 🙂

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Isolert slange, drikke hele tida, minst hvert5 min, blåse litt tilbake.
      Men…vanskelig å drikke noe særlig første 45 min..det går jo bare oppover. Så er en utfordring!

      Svar
  2. Erik
    Erik says:

    Hei
    Har uheldigvis klart å få meg en sår hals, startet på tirsdag kveld, var antagelig på det værste i går kveld/natt med en lett feber, har ikke feber i dag. Det sitter øverst i halsen, virker ikke gå ned i brystet osv. Håper at jeg er et knepp bedre i morgen og enda bedre på lørdag slik at det i værste fall blir litt host og hark på birken. Men, er selvfølgelig usikker og lurer litt på om jeg i det hele tatt bør stille, er formen svekket betydelig av dette tro?.
    Takk
    Pulje15 / har 45 mil i år

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Ble det start?
      Jeg har erfart at det kan gå begge veier med lett sykdom..så lenge det ikke sitter i kroppen slik at du er slapp og sliten. Noen av mine beste renn har jeg gått rett før eller rett etter noen dager der jeg er litt forkjøla. Men dette er veldig vanskelig å gi råd om, du må kjenne selv. Det er alle fall veldig dumt å trene/gå renn om du har hatt feber og føler deg slapp.

      Svar
  3. Johan
    Johan says:

    Hei, varför kör du kortare set på den /de sista intervallerna på löpbandet? (5,5,x,x4). Tack för grym blogg!

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Fordi jeg ble sliten..og ville ikke bli stiv. Kjente at formen var god, og jeg hadde kommet nok opp i ventilasjon og puls. Økta var bare for å «vekker» kroppen til Birken. Da styrer jeg underveis og stopper noen ganger før planlagt.

      Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Jeg varierer motstand på skiiergen. 10 er som motbakke,1 lett og flatt..men krever høyere frekvens. På skiiergen kan du velge alle mulige slags økter, jeg har både rolige langturer og intervaller. Noen ganger med impulser,altså Max rykk underveis. Jeg liker å bruke den fordi den sparer meg for tid. For de aller fleste mosjonister er det mye berre å gå på ski, da det er teknisk mer utfordrerne.

      Svar

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *