Overskudd!

Etter en god treningsperiode siste måneden med mye mengde og endel gode hardøkter var jeg sliten. Avsluttet den perioden forrige torsdag. Planen var en lang langtur fredag, ca 5 t. Var litt for sliten, så ble heller en kort time med Oliver med fart og hurtighet. Både lørdag og søndag var jeg på skirenn med Oliver og smørte litt ski..uten å trene noe. Mandag  og tirsdag har jeg hatt endel jobb og foredrag, bare en liten halvtime med lett trening. Planen imorgen er en hard økt, og kommer til å ta den på ski ergen for å få et avbrekk ifra vanlig ski. Kjører 6x8min, P-1, motstand 1-6-10-1-6-10.

Er viktig å ha en gjennomkjøring noen dager før renn for å vekke kroppen, særlig når jeg har trent lite siste dagene og ikke gått renn. Så reiser jeg til Seefeldt torsdag, rekker litt skitest og ut på ski, samme på fredag. Så blir det Kaiser Maximillian Lauf lørdag! Da er vi klare!…

5 replies
  1. Christian
    Christian says:

    På vilken intensitet (% HRmax) ligger du när du kör 8′ intervaller? Lycka till på nästa tävling

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Hei! Jeg har noen ganger økter som 8×8, P-1 min på puls 160 og litt over. Jeg har 182 i Max. Før renn noen ganger litt hardere. Nå hadde jeg 6x8min ,P-1 med 170-172 puls

      Svar
  2. David Holm
    David Holm says:

    Hur gör du med farten på dina 6*8 skierg intervaller? Är den konstant eller ökar du? Vilken hastighet motsvarar ansträngningen för din långlopps tävlings hastighet?

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Jeg varierer ettersom hva jeg trenger og når det er. Ofte har jeg 8×8, P-1, kontrollert hardt. Motstand 1-6-10-1-6-10-6-1
      Da drar jeg ganske konstant fart, ca 1.49, noen ganger 1.50 på 1 motstand. Det er på en PM4 maskin. Bruker du PM5 kan du trekke ifra ca 5s, altså 1.44/5 fart. Det er som
      Nå før renn hade jeg 6×8, P-1, 1.49 og 1.48 snitt. Puls var opp mot 170
      Helt umulig å sammenlikne med ski. Jeg drar dårlig på skiers i forhold til ski, er helt annerledes. Men tanken på 8×8 er å ligge på kontrollert hard marsjfart, uten syre. På kortere drag som 10×500 er det som inngang til spurt, altså hardt…

      Svar

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *