Trening mot Vasan..

 

Klæbo imponerte fantastisk idag…og han vant som forventet. Ikke alltid lett å bestille et OL gull! Han har utviklet klassisk teknikk, og andre ser på han..Han har og tatt med seg enda mer fart inn i langrenn, som unge løpere lærer av! Herlig med utvikling!

Min trening siden fredag 9:

Lør 10: 1. Skierg 3.10, 118snitt puls,2.12 1-10-1. Bra. 2. Ski med Oliver 30 min

Søn 11: 1. Skierg intervall 3×20 min, Motstand 10-6-1. P-2, Puls 159. Impuls 10s, steady 50s, snitt 1.49,1.51, 1.53 Bra

2. Ski 45 min med Oliver

3. Styrke Max 1.05t skierg 10

Man 12: Alle syke hjemme, tok hvile og dro til Tønsberg…

Tir 13: Stak Ramnes 4.10, 120snitt. Løst Så styrke 10×10 nedtrekk + 10×10 Hang Ups start hvert 1 min. Syra..

6 replies
  1. Aceh
    Aceh says:

    Min træning frem mod åbent spor søndag 25/2:
    Lørdag: rulleski 2:20 timer
    Søndag: 10 km løbetur
    Mandag: Thorax 9x2min intervaller, 45 min. styrketræning
    Tirsdag: Thorax 30 min. Spinning 60 min.
    I morgen onsdag bliver som mandag

    Svar
  2. Jørgen
    Jørgen says:

    Hei! Har lyst til å stake mesteparten, men det kunne vært greit med litt feste for å komme over noen kneiker her og der i renn. Hvordan ville du lagt smøringen da? Kortere? Tynnere? På hvilken type ski? DP-skiene er vel ikke egnet til å smøres?

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      Mange bør velger dnne løsningen, og det var slik jeg gjorde i flere år før jeg forstod..og trente for, å stake hele veien. Du kan da ikke bruke DP ski, de kan ikke smøres. Smør kort, og ikke mer enn halve helen bak. Litt kortere en vanlig fremover også. Men, skal du først smøre må du kunne bruke festet, så sørg for at du har nok til å bruke det.

      Svar
  3. Trym G. Nygaard
    Trym G. Nygaard says:

    Hei, lærerikt og inspirerende å følge bloggen din! Stor fan!
    Før Marcialonga nevnte du at dere spiste lite og lett mat. Gå ned i vekt? Blir dette også et fokus før vasan? Lurer også på hvor mye næring dere proffe får i dere underveis? Har du et estimat for vasan? Sportsdrikk med ekstra sukker hele veien?
    Og blir siste formutløsende intervall på beina (for å spare overkroppen)?
    (Led1 i vasan og blanke ski på meg)
    Masse lykke til fremover, også Grønnland! 🙂

    Svar
    • Anders Aukland
      Anders Aukland says:

      takk for det! Det med vekter veldig individuelt. Jeg tenker veldig lite på det, og er veldig stabil. Andre går litt mer opp og ned, og holder seg gjerne nede under helse sesongen. I fasan har vekt lite å si. Men , for mosjonister er det helt klart at i kondisjonsidretter som løp, ski og sykkel er det ganske mye lettere å gå ned noen kg..enn å bare heve o2 opptaket. En kombinasjon er gjerne best!..
      Jeg spiser godt når jeg trener mye. Og i renn gjerne mindre start av uka, bra siste 2 dager. Lett karbo mat. Pasta, loff, søtt pålegg. Underveis sterk sports drikk og endel geller. I marcialonga drakk jeg ca 1.5l Sterk sportsdrikk sport og 1 gel på start 2 underveis. Vasan blir noe mer drikke, tipper 3 L

      Svar

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *